זה סופו של כל בלון

אין ויכוח כי שחרור הבלונים נראה יפה – והכוונה שמאחורי המנהג היא חיובית – אבל כאשר הבלונים עושים את דרכם חזרה לאדמה (או למים), מתקבלות תוצאות חמורות אשר רוב האנשים אינם מודעים אליהן.

אשפה
כאשר בלונים צונחים חזרה לקרקע, הטוב ביותר שאנו יכולים לקוות הוא שהם הופכים ללא יותר מאשר אשפה מכערת. למרבה הצער, זיהום הפלסטיק הוא בעיה אמיתית – במיוחד באוקיינוסים בעולם – ובלונים רק מגדילים את הבעיה.

שחרור בלונים הוא פשוט השלכת אשפה. שכן כל הבלונים יחזרו לזהם את האדמה או הים, כולל אלו ששווקו בטעות כ"מתכלים ביולוגיים".

בעלי חיים
גם בעלי חיים ימיים וגם ביבשה טועים לעתים קרובות ומחשיבים בלונים כמזון. צבי הים הם פגיעים במיוחד, הבלונים נראים כמו מדוזה אשר מהווה את מקור המזון שלהם. לאחר שנבלעו, בלונים גורמים לחסימת קיבה או מעיים, מצב אשר בסופו של דבר המוביל להרעבה. החוטים או הסרטים המצורפים לבלונים מסוכנים באותה מידה. ציפורים, צבי ים, כלבי ים ודולפינים נוטים להסתבך בהם. כל בעל סנפיר שהסתבך בחוטים – תנועתו
הופכת מוגבלת וכך היכולת לצוד נפגעת. סיבוכים נוספים עלולים לגרום לזיהומים, לקטיעות, לרעב, לטביעה ולמוות.

בלונים – ואביזרי בלונים כמו אטבי פלסטיק וסרטים – אינם מתכלים. WWF-אוסטרליה מעריכה כי לבלוני פוליאוריטן לוקח כ-450 שנה להתפרק. גם חלופות מתכלות אינן אופציה חיובית לסביבה.

הליום
למרות שזהו האלמנט השני המצוי ביותר באטמוספירה, הליום הוא נדיר יחסית על פני כדור הארץ. בלתי ניתן לייצור, וברגע שהוא משתחרר לאטמוספירה, הוא נפלט לחלל. הליום הוא מאוד חשוב – נמצא בשימוש בסריקות MRI, סיבים אופטיים, ריתוך, קירור כורים גרעיניים, לייזרים, מסכי LCD, שימור מסמכים נדירים ועוד. אנחנו צריכים הליום עבור מוצרים אלה ועבור תפקידו בסביבה הטבעית, ופשוט לא יכולים להרשות לעצמנו לבזבז אותו על בלונים.

בלונים תורמים לבעיית זיהום הפלסטיק. עם הזמן, חלקי הבלונים האלה הולכים וקטנים ובסופו של דבר הופכים למיקרו-פלסטיק. בלונים פוגעים גם בחיי הים מכיוון שהם נבלעים לרוב על ידי בעלי חיים

במה להשתמש במקום בלונים
עולם ללא בלונים אינו חייב להיות נטול צבע או שמחה. קיימות הרבה חלופות ידידותיות לסביבה בהן ניתן להשתמש. במסיבות, יש לבחור קישוטים שניתן לעשות בהם שימוש חוזר. קישוטי נייר ובד, ניתנים להכנה ביתית בקלות. ואם אתם מחפשים משהו קצת יותר אינטראקטיבי, סרטי ספירלה זו אפשרות מומלצת. לא רק שהם יפים, הם דורשים מאנשים להפעיל אותם כדי ליהנות מהם!

הגיע הזמן לסיים את הרומן שלנו עם בלונים. אנחנו לא צריכים אותם. יש כל כך הרבה דרכים אחרות לחגוג – דרכים שלא הורגים חיות בר ולא מבזבזות משאבים טבעיים יקרים. אז נאתגר אתכם, בפעם הבאה שאתם שוקלים לקנות בלונים, תבחרו חלופה. הכוכב יודה לכם.

קישוט אקולוגי למסיבה – דגלי בד או נייר ממוחזר. גם צבעוני וגם ידידותי לסביבה.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותכם

קבלו הטבות ועדכונים ראשונים

הירשמו לניוזלטר

אנחנו לא שולחים הרבה מיילים  אבל אלו שכן שווים קריאה :) 

זה פשוט, כמה פרטים ונציג מאוד אנושי שלנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן