גמילה מפלסטיק מתחילה בשקית

 

יום ללא שקיות פלסטיק חל ב -3 ביולי.

והיא יוזמה עולמית אשר מטרתה לצמצם את השימוש בשקיות פלסטיק. פריטים אלה מתחילים את מחזור חייהם ומופקים מדלקים מאובנים והופכים לפסולת קטלנית, גורמים הרס באיים, בחופים, במזבלות ונכנסים לאוקיינוסים שלנו שם הם גורמים נזק נוסף.

בעלי חיים רבים נפגעים משקיות הפלסטיק הצפות הללו ולעיתים צורכים אותם מבלי להבין שהם ממלאים את בטנם בפסולת רעילה. ציפורים, צבי ים, יונקים ימיים ודגים מושפעים ביותר ממשבר זיהום הפלסטיק העולמי.

כאשר הפלסטיק מתפרק, הוא הופך למיקרופלסטיק כמעט בלתי נראה לעין. הבעיה עם מיקרופלסטיק היא שהם יכולים להיכנס במהירות למערכת המזון שלנו, ומדענים כבר מצאו כי חלקיקי מיקרופלסטיק מצויים במזון, במיוחד כשאנחנו בוחרים במאכלי ים.

ההערכה היא כי אנשים ברחבי העולם צורכים כמות שווה של כרטיס אשראי מפלסטיק מדי שבוע. בנוסף, ההערכה היא כי עד שנת 2050, הים שלנו יכיל יותר פלסטיק מאשר דגים.

כשקוראים סטטיסטיקות כאלה, זה כבר הופך להיות מוחשי מאוד. זיהום הפלסטיק הוא בעיה עולמית ודחופה. האנשים על כדור הארץ משתמשים ביותר מ -500 מיליארד שקיות פלסטיק מדי שנה. כשזה מתפרק,
הכמות שוות ערך ל -150 שקיות לאדם.

אם נעשה חישוב גס, מיליון שקיות פלסטיק הולכות לפח בכל דקה. בעיה גלובלית זו מציבה בעיות עצומות עבור חיות הבר, בעיקר מערכות אקולוגיות ימיות. לשקית פלסטיק לוקח בין 100 ל- 500 שנים להתפרק.

שקית הפלסטיק הראשונה נוצרה בשנת 1965, ושקיות המיוצרות בתקופה זו עדיין נמצאות בסביבתנו כיום.
בפרט ניתן למצוא אותם במצבור האשפה הגדול באוקיינוס ​​השקט.

אז מה אנחנו יכולים לעשות כדי לעצור את הבעיה הגלובלית הזו ולהגן על כל היצורים החיים על הפלנטה שלנו? התשובה הפשוטה היא שנוכל להפסיק להשתמש בשקיות פלסטיק. זהו פתרון מציאותי וקל מאוד ליישום.

נניח שמציעים לך שקית פלסטיק במכולת, במסעדה או בשוק. פשוט סרבו. מצד שני, אם כבר צברתם כמה שקיות פלסטיק, עשו בהן שימוש חוזר. ניתן גם לרכוש תיק כותנה רב פעמי  כדי להיות מוכנים תמיד עם החלופה הידידותית לסביבה לעת הצורך.

יום ללא שקיות פלסטיק הוא יום חשוב בשנה שכן הוא מעלה את תשומת הלב לבעיה העצומה הזו. זה מעודד אנשים לשנות את הגישה שלהם וגם את הפצת המידע למען המטרה לצמצום השימוש בשקיות המזהמות. יותר מ -7.5 מיליארד בני אדם חיים על פני כדור הארץ. כתוצאה מכך, כולנו חייבים למלא את תפקידנו ולתרום לסיום סוגיה עולמית זו.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותכם

קבלו הטבות ועדכונים ראשונים

הירשמו לניוזלטר

אנחנו לא שולחים הרבה מיילים  אבל אלו שכן שווים קריאה :) 

זה פשוט, כמה פרטים ונציג מאוד אנושי שלנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן