האם מינימליזם היא התשובה לשלווה?

תארו לעצמכם שלא תרגישו צורך לרכוש משהו כדי להרגיש סיפוק מיידי.

האם זה לא יהיה נפלא אם בני נוער צעירים לא היו צריכים להרגיש חשק להוציא כסף כדי להשתלב. קניית הטלפון מהגרסא הכי חדישה וכן הלאה.

אם לא הרגשנו צורך כמבוגרים להאיר את היום שלנו עם 'קפה פינוק' קטן. אין שום דבר רע בלהתייחס לעצמנו, לכולנו מגיע משהו נחמד מדי פעם. הבעיה היא כשאנחנו מרגישים שאנחנו צריכים לעשות את זה כל הזמן.

לדוגמה, לקחת כל יום תשלום כתירוץ לרכישת בגד חדש. יש לך את כל הזכות לבחור איך להוציא את הכסף שלך. עם זאת, מחקרים ומחקרי מחקר רבים הציעו שרוב הלהיטות להתפזר היא פסיכולוגית למדי.

במילים אחרות, לעתים קרובות אנו עשויים לרכוש מתוך מחשבה על רגשותינו. הדוגמא המתבקשת היא אם נזכה לתפקיד חדש או נקבל ציון גבוה על עבודת מחקר, אולי נרצה לפנק את עצמנו במשהו נחמד כהכרה בכל העבודה הקשה שהשקענו וכיצד היא השתלמה.

מצד שני, אנו עשויים גם להרגיש צורך לבצע רכישה כאשר אנו מרגישים עצבים וזקוקים לאיסוף עצמי. אין בזה מה להתבייש, כולנו מרגישים למטה ולפעמים מסתכלים על הדברים האלה כדי לעודד אותנו. הדבר החשוב כאן הוא להיות מודעים לכך.

שינויי האקלים משפיעים על אוכלוסיות ילידות יותר מכל אחד אחר, מכיוון שהם מסתמכים על עולם הטבע למקלט ומזון. אבל שינויי האקלים אינם האיום היחיד שלהם; פעילות תעשייתית רחבת היקף, פסולת רעילה, כריתת יערות, עימותים והגירה מאולצת הם גם דאגות גדולות לאורח חייהם בעתיד.

זהו בעצם אורח חיים בצריכה נמוכה. אמנם אין הוכחות מדעיות עצומות לאופן בו אורח חיים מינימליסטי יכול לשפר את שביעות רצון ואושר החיים, אך הוא בטוח יעזור לאנשים להתמודד עם בעיותיהם בפועל מאשר לרכוש ולבקבק דברים.

מחקר מדעי אחד אכן חקר תיאוריה זו על ידי התבוננות בעשרה אנשים וכיצד הם מצאו חיים אורח חיים מינימליסטי. כל משתתפי המחקר נזכרו ביתרונות של רווחה מניהול אורח חיים זה. חמישה נושאים מרכזיים שזוהו היו מודעות, מרחב נפשי, אוטונומיה, יכולת ותחושות חיוביות.

לא קשה להאמין שמינימליזם יכול להשוות בריאות נפשית טובה יותר ורווחה. זהו בעצם מונח נוסף לניהול חיים פשוטים. זה לא רק אומר פחות פריטים בבית שלך, אלא פחות דברים שמטרידים את המוח והמוח שלך.

מינימליזם הוא לא רק הוצאה של פחות כסף וריקון ארונות, הוא הרבה יותר עמוק מזה. רכישת פריטים חדשים מעניקה לכולנו סיפוק מיידי. עם זאת, זה זמני ולא עבר הרבה זמן עד שאנחנו מחפשים את הדבר הבא שיגרום לנו להרגיש טוב יותר.

אם אתה מגלה שכמות הדברים בבית שלך גורמת לך למצוקה, אולי עדיף לאמץ אורח חיים מינימליסטי. אנשים רבים חווים רגשות חרדים ומדוכאים והחפצים הפיזיים בבית שלנו יכולים לגרום לנו להרגיש לחוצים עוד יותר.

אורח חיים זה בצריכה נמוכה בטוח יעזור לך לטפל בבעיות בריאות הנפש שלך שעלולות להפחית את הבעיות שיש לך. בנוסף, אתה יכול לצפות לנהל חיים פשוטים רק עם החפצים והדברים החשובים שמקיפים אותך.

תחסוך יותר כסף ותוכל להפוך לאדם מאושר ופחות לחוץ. מינימליזם יכול לאפשר לך להקים בית מאושר ומרגיע. שלא לדבר על כך, בחירה באורח חיים מינימליסטי יכולה לעזור לכם לעלות על הדרך להפוך לצרכן מודע.

להיות מודע למה שאתה קונה לא רק עוזר לרווחה הנפשית שלך, אלא גם לכדור הארץ. בעולם הזה, יש הרבה דברים שאינם בשליטתנו אך דבר אחד שאנו יכולים לשלוט בו הוא הקנייה שלנו. כדי להתחיל את אורח החיים המינימליסטי שלך, תוכל לשקול לצאת לדרך עם 'חודש ללא רכישה'.

זה בטוח יעזור לך להרגיש סיפוק מדברים אחרים שהחיים מציעים מלבד אובייקטים חומרניים. זה גם יחזק שאתה לא צריך לקנות דברים כדי לגרום לעצמך להרגיש טוב יותר. זו יכולה להיות חוויה נהדרת מכיוון שאתה יכול להסתכל על דברים שנותנים לך אושר אמיתי לטווח ארוך.

אמנם 'חודש ללא רכישה' הוא הטוב ביותר כאשר אתה לא קונה כלום, אבל אנחנו מבינים שזה לא תמיד אפשרי. למרבה המזל, ישנן דרכים שבהן אתה יכול לקנות אך באופן שאינו פוגע בכדור הארץ. בנוסף, אתה עשוי לגלות שאתה מעריך פריטים אלה יותר.

לדוגמה, אם יש לך הזדמנות ללכת לאן שאתה צריך בגד חדש, החלף עם חברים או בדוק את חנויות הצדקה. לחלופין, אם אתה צריך לרכוש ספר למכללה או לבית ספר, תוכל לראות אם הוא זמין מיד שנייה. אם יום ההולדת של חבר שלך מתקרב, בדוק אם תוכל לקנות משהו נחמד עבורו מעסק מקומי קטן.

המינימליזם הולך וגדל בפופולריות ואין זה מפתיע מדוע כשאתה שוקל מה זה יכול לעשות למען רווחתך הנפשית. נראה שאין בזה חסרונות. זה לא קשור לעולם לבזבז כסף אלא לגדל הערכה רבה יותר למה שיש לך ולתת מענה לרגשות שלך כדי לעלות על דרך טובה יותר. אז, האם אתה עומד לעבור לאורח חיים מינימליסטי או לבדוק חודש ללא רכישה?

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותכם

קבלו הטבות ועדכונים ראשונים

הירשמו לניוזלטר

אנחנו לא שולחים הרבה מיילים  אבל אלו שכן שווים קריאה :) 

זה פשוט, כמה פרטים ונציג מאוד אנושי שלנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן