המדריך לתכנון אירועי אפס פסולת

11 טיפים שצריך להכיר לפני שמתכננים אירועי אפס פסולת

1. שתפו את כל המוזמנים לגבי הכוונות ואופי האירוע  וכיצד הם יכולים למזער בזבוז. למשל, מה להביא ומה לא להביא, מה ניתן למחזר או קומפוסט.

2. הימנע מפריטים לשימוש חד פעמי מכל הסוגים כולל בקבוקי מים מפלסטיק. הציעו כדים מים וכוסות או לספק עמדות מים ולבקש מהמשתתפים להביא כוס / בקבוק רב פעמי שניתנים למילוי.

3. הגישו מנות שמתאימות לקהל כדי למנוע בזבוז מזון ואפשרו לאנשים לבחור מה הם רוצים בצלחת שלהם. (לדוגמה: "אתה רוצה חסה, עגבנייה ומלפפון חמוץ?" שאל במקום לשים להם אוטומטית).

4. השתמש בכלים הניתנים לשטיפה, לשימוש חוזר ושניתן לשכור.

אם המקום לא יכול לספק אותם וזה לא מעשי, בחר כלי נייר, מתכלים או קומפוסטרים שניתן למחזר. הימנע מקלקר.

5. דאגו למספר מתנדבים מראש שיעזרו בהפרדת הפסולת באירוע / בסיום האירוע לבחירתכם; ככה תוכלו לייעל ולמקסם את המיחזור וצמצום הפסולת באירוע שלכם.

6. השתמשו בקישוטים טבעיים; האידיאל להשכיר או להכין מחומרים זמינים ולמחדש. ככה אפשר גם לתרום או לשים בקומפוסט לאחר האירוע.

7. שאריות מזון: לאסוף מסודר בסיום האירוע ולתרום את המזון האכיל (מומלץ לבדוק היכן מקבלים תרומות מזון באיזור שלכם מראש)

ואת כל הפסולת מזון הבלתי אכילה לקומפוסט.

8. מתכננים להפיק מעכשיו והלאה רק אירועי אפס פסולת? הגדירו יעדים לאירוע הבא, תיעדו את הכמויות, עלויות כדי שתוכלו להשוואות ולהתייעל בהמשך.

עוד שלושה טיפים שיהפכו את האירוע שלכם לבר-קיימא עוד יותר

9. טבעונות: נכון, לא כל המשתתפים טבעוניים, אבל היי, גם לא טבעוניים אוכלים אוכל טבעוני, פשוט תבחרו תפריט צמחי, תוך מזעור מוצרים מן החי.

10. כלכלה מקומית: יש לה המון יתרונות (בטח בהיבטים של צמצום צריכת אנרגיה, שינוע ועוד) בחרתם לרכוש מזון, מוצרים, מתנות, תדאגו שזה יהיה מתוצרת מקומית.

11. שלבו את המשתתפים כבר מהתחלה על ידי צמצום למינימום של התחבורה. לדוגמה, לדאוג להסעות קארפול, אספקת אוטובוסים, תזמון האירוע בשעות שיש רכבות זמינות. (גם במהלך ההכנות לאירוע שימוש בשיחות ועידה בווידאו ועוד)11

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותכם

קבלו הטבות ועדכונים ראשונים

הירשמו לניוזלטר

אנחנו לא שולחים הרבה מיילים  אבל אלו שכן שווים קריאה :) 

זה פשוט, כמה פרטים ונציג מאוד אנושי שלנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן