איך להתמודד עם חרדה אקולוגית?

בכל הנוגע לשינויי אקלים, עברנו מזמן את סימני האזהרה. במהלך השנים האחרונות נהרסו קהילות, אנשים ובעלי חיים מתו כתוצאה מאסונות אקלים שונים, ומינים חיוניים נעלמו.

בעיות בריאות הנפש שכיחות מאוד בחברה שלנו ועם שינוי האקלים שהופך לדאגה דחופה, אנשים רבים חווים חרדה אקולוגית. למרות שזה עשוי להישמע כמו מונח מגושם, אך למרבה הצער, חרדה אקולוגית היא אמיתית מאוד ויכולה להשפיע רבות על חייו של אדם.

אם לא חווית צורה זו של חרדה, נקדיש רגע להסביר מה היא בדיוק. החוקרים תיארו את המונח כסוג של חרדה הכרוכה בסבל  ותחושת פחד עז ופאניקה בגלל אסונות וסביבה. במילים פשוטות, אנשים עם חרדה אקולוגית חווים התקפי חרדה בכל הנוגע לסוגיות סביבתיות. לדוגמה, עליית מפלס הים, שיטפונות, בצורות או התדרדרות בטבע עשויות להיות כמה גורמים אשר מעוררים את החרדה.

חרדה מסוג זה תלויה במידה רבה בעתיד והתחזיות לגבי הסביבה. כאשר שינויי האקלים נגרמים בעיקר על ידי בני אדם,
אנשים החווים חרדה אקולוגית עלולים להפעיל על עצמם לחץ קיצוני. הם עשויים לחוש דאגה כה עצומה לגבי מצב הפלנטה עד שהם מנסים להפחית יותר מדי את ההשפעה האינדיבידואלית שלהם. כשהם מפספסים הם לשפוט את עצמם ולהחריף את חרדתם. כשם שלעולם אין זה חכם להדחיק את רגשותיך, גם חרדות אקולוגיות לא צריכות להיות בבקבוק.

דרכים להתמודד ולהפחית את החרדה האקולוגית

עכשיו כשאתם יודעים את ההשפעה המשמעותית שיכולה להיות לחרדה אקולוגית על הפרט ובמה היא כרוכה, בואו נתמקד כיצד נוכל להתמודד עם זה ולהפחית את התסמינים כדי להשיב לעצמנו את השלווה.

בעוד שפתרון שינויי האקלים מסתמך על שינויים בחברה שלנו, מצד הממשלות והעסקים שלנו, גם אנחנו כיחידים יכולים לעשות את ההבדל האמיתי. אנו יכולים לעסוק בפעולות רבות המפחיתות את ההשפעה הסביבתית שלנו אך גם על מנת להפחית את החרדה האקולוגית שלנו.

למרות שזה לא יפתור לגמרי חרדות אקולוגיות, אך זה בטוח יעזור במובן של לקיחת אחריות על ההשפעה שלנו ועשיית
הטוב ביותר שניתן.

ראשית, לפני שמתחילים בפעולות אינדיבידואליות שתוכל לעסוק בהן לסביבה, חשוב קודם כל לדאוג לבריאות הנפשית ולרווחתה. לאחר מכן נלמד לזהות מה מעורר את החרדה האקולוגית.

לדוגמה, חלק מהאנשים חווים חרדה אקולוגית פשוט על ידי צפייה בחדשות וראיית אירועי אקלים מחרידים. בעוד שלאחרים, מספיק לראות קבוצה של אנשים שמסתובבים עם שקיות ניילון כדי לחוות אותה.

לא משנה מה הטריגרים יהיו, כדאי לנסות ולהתרחק מהם בכל הזדמנות אפשרית. אחרי הכל, זה רק יגרום להצפה רגשית ולמרבה הצער, רגשות אלה אינם מה שיאיץ את השינוי האמיתי.

קחו יוזמה

עבור הרבה אנשים, נקיטת פעולה אינדיבידואלית מפחיתה תחושות חרדה וחוסר תועלת. זה מאפשר להם להרגיש שהם עושים את ההבדל ועושים את הטוב ביותר שהם יכולים. כמה פעולות שניתן לעסוק בהן עשויות לכלול בחירה בתזונה ידידותית לכדור הארץ, התנדבות קהילתית, לאסוף פסולת, או הצטרפות לארגון סביבתי.

העצימו אחרים

ללמוד על שינויי אקלים ולחנך את עצמנו כיצד אנו והקהילה שלנו יכולים להשפיע יכולים להועיל. זה יאפשר לעודד את הקהילה ואחרים לבצע שינויים ולפעול נגד המשבר הסביבתי. בנוסף, אפשר לשתף את אלה שאין להם ידע נרחב בנושא שינויי אקלים וקיימות. ידע הוא כוח!

דעו מתי לשחרר

אם אתם מתמודדים עם התקפי חרדה אקולוגית וחווים תקופה של הצפה קשה, לפעמים עדיף להתנתק. אחרת, סביר להניח שזה יחמיר. חיוני לדעת מתי לעשות זאת. למרות שחיוני לפעול ולהשתמש בקול שלנו, קח זמן מה מהתקשורת והמדיה החברתית כדי להתרענן ולנקות את הראש. צאו לטבע או להתעמל קצת. פעילויות אלה יתרמו גם להפחתת החרדה שלך.

להיות חיוביים

זה טבעי לחוות מחשבות שליליות אם אתo מתמודדים עם חרדות אקולוגיות וכתוצאה מכך מצבי רוח דיכאוניים. עם זאת, נסו להישאר חיוביים. החיוביות מדבקת ותעודד אנשים נוספים בסביבה. להיות חיוביים עשוי גם לעזור להתמודד טוב יותר עם הרגשות ולהפחית את החרדה באופן ישיר.

נשימות עמוקות פנימה והחוצה

חרדה אקולוגית נחווית על ידי רבים עקב שינויי אקלים. למרות שאנו יודעים שהרבה ממה שאנו מציעים קל יותר לומר מאשר לעשות, חשוב לא רק לדאוג לכדור הארץ, אלא גם לרווחתנו.

הקפידו לחנך את עצמכם, להעצים אחרים ולהפחית את השפעתנו, אך זכרו שזה בסדר לקחת זמן מה ולהתנתק.
למרות שפעולות בודדות נחוצות, ממשלות ועסקים צריכים לעלות על הסיפון כדי להתמודד באמת עם שינויי האקלים.
לכן, לעולם אל תשאו את כל הלחץ הזה על כתפיך בלבד.

*הערה חשובה – אין לראות במאמר זה המלצה רפואית מכל סוג שהוא, באם חוויתם תסמינים של חרדה מומלץ לפנות לייעוץ וטיפול מקצועי.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותכם

קבלו הטבות ועדכונים ראשונים

הירשמו לניוזלטר

אנחנו לא שולחים הרבה מיילים  אבל אלו שכן שווים קריאה :) 

זה פשוט, כמה פרטים ונציג מאוד אנושי שלנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן