איך נציל את הדבורים

 

הצלת הדבורים היא עבודה חשובה, אך גם פשוטה! בשיתוף פעולה עם הקהילה המקומית שלנו, אנו יכולים לעזור להפוך את העולם שלנו למקום בריא יותר עבור דבורים. הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי להציל את הדבורים שלנו:

להגן על בית הגידול

אחד האיומים הגדולים ביותר על הדבורים הוא היעדר בית גידול בשל התפשטות עירונית. אם גם בשכונה שלכם קיים מחסור במרחב ירוק, אתם יכולים להתנדב לשתול גינת דבורים או ליצור מסדרון בית גידול עם צמחים עשירים בצוף כגון פרחי בר. לא צריך שטח רב כדי לעזור להציל את דבורים, גם חללים קטנים כמו מרפסות או פינות רחוב הן התחלה טובה, פרחים ניתן לשתול לאורך כבישים ושטחים ציבוריים אחרים.
מהלכים כאלה אפשר גם לתאם עם המועצה המקומית שלכם כדי לתמוך ביוזמה ולשלב אותה בפיתוח סביבת מגוריכם.

הימנעו מחומרי הדברה מזיקים

חומרי הדברה סינתטיים, דשנים וקוטלי עשבים מזיקים לדבורים. שימוש בחומרי הדברה אלה בגינה שלך לא יכול רק מרחיק את הדבורים משם, אלא גם מסכן את חייהם. אם אתה חייב לטפל בגינה שלך, יש לבחור באפשרויות הדברה אורגנית ולרסס בלילה, כאשר המאביקים פחות פעילים.
או להשתמש בחרקים מועילים כגון חיפושיות ופרות משה רבנו. הימנעו מכימיקלים השייכים למשפחה neonicotinoid בכל מחיר, הם מזיקים במיוחד לדבורים.

צמחים שדבורים אוהבים


פרחים עוזרים להאכיל דבורים ומאביקים חשובים אחרים. נטיעת צמחים ידידותיים לא רק עוזרת לדבורים אלא היא גם חשובה לגינה עצמה.

כמה טיפים:

הימנעו מפרחים היברידיים, אשר עשויים להיות נטולי אבקנים. ודאו שיש לכם מספיק פרחים עבור הדבורים לאורך השנה. יש לשתול את הפרחים בקבוצות – דבורים נוהגות להתמקד על סוג פרח אחד בכל פעם. השאירו אזור בלתי מופרע עבור דבורים מקננות.

דבורים זקוקות לעצים

דבורים מעוניינות גם בעצים! למעשה, ידעתם כי דבורים מקבלות את רוב הצוף שלהם מן העצים? כאשר עץ פורח, הוא מספק לדבורים מאות אם לא אלפי פרחים. עצים הם לא רק מקור מזון גדול עבור דבורים, אבל הם גם חיוניים כבית גידול. עץ משאיר שרף המספק חומר קינון עבור דבורים, בעוד חללים בעץ משמשים כמקלט מעולה. עם כריתת היערות והפיתוח מואץ, אתם יכולים לעזור לחזק את בתי הגידול של הדבורים ידי נטיעת עצים באזור מגוריכם.

גם דבורים עושות אמבטיה

פעילות מהנה שיכולה גם לעזור להציל את הדבורים היא יצירת אמבט דבורים.
ממלאים אמבט ציפורים רדוד או צלחת קטנה או קערה עם מים נקיים, ומסדרים חלוקי אבן בתוך המים. הדבורים ינחתו על האבנים והחלוקים כדי לשתות את המים כאשר הם לוקחים הפסקה מהאבקה.

בניית בתים עבור דבורים

האם ידעתם כי, מלבד דבורת הדבש, רוב הדבורים הן יצורים בודדים? 70% מהדבורים מתגוררות במחילות מתחת לאדמה, בעוד 30% חיות בחורים בתוך עצים או גבעולים חלולים. מאחר ודבורים יחידאיות בונות את הקנים שלהן באדמה לא מופרעת, למה לא לשמור על חלקת אדמה עבורם בגינה שלך? "מלון לדבורים" לאפשר לדבורים יחידאיות להתגורר בגינה שלך, מבנים כאלה זמינים לרכישה ברחבי הרשת. ומומלץ לבנות מלון דבורים משלכם וליצור מקום טוב יותר עבור הדבורים.

 

התחילו כוורת דבש

דרך מצוינת להציל את הדבורים היא לתת להם מקום לחיות! בכך נשפיע ישירות על הבריאות של המערכת האקולוגית המקומית שלכם על ידי
הפעלת כוורת דבש. הכוורת תעזור לכם ללמוד על הביולוגיה של הדבורה, האקוסיסטמה של הדבורים, ובכך תוכלו לשפר את הסביבה סביבכם.
בנוסף, יש יתרונות נוספים של מוצרי הדבורים כגון דבש ושעוות דבורים, כמו גם את שביעות הרצון ואת השמחה לעבוד עם כוורת. צרו קשר
עם מגן דבורים אדום או דבורים על גגות העיר בדרך הטבע לקבלת מידע נוסף.

הצטרפו לשגרירי הדבורים

אתם יכולים לעשות את החלק שלכם כדי להציל את הדבורים בעצמכם, אבל בדיוק כמו מושבה של דבורים, ביצוע שינוי אמיתי תופס תאוצה במספרים! לכן יש לחנך בנועם את החברים, המשפחה והקהילה שלכם על איך לעזור דבורים ולהפוך לשגריר למען הדבורים בעצמכם. שגרירי דבורים יכולים לרתום אחרים על ידי בקשת תרומות לטובת דבורים או מכירת מאפינס מדלת לדלת. אירוח סדנה או הרצאה בנושא או כל דרך יצירתית שתיצור את הבאז אשר יגן על הדבורים!

והכי חשוב אם תראו נחיל דבורים אל תקראו למדביר, אין לרסס את הדבורים. דברו עם מגן דבורים אדום והם יגיעו לקחת את הדבורים ללא תשלום ובשמחה רבה.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותכם

קבלו הטבות ועדכונים ראשונים

הירשמו לניוזלטר

אנחנו לא שולחים הרבה מיילים  אבל אלו שכן שווים קריאה :) 

זה פשוט, כמה פרטים ונציג מאוד אנושי שלנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן