מדוע מותגים צריכים להפסיק עם הגרין ווש

הקיימות צוברת תאוצה עצומה שכן רבים מכירים בצורך להילחם נגד שינויי אקלים. מותגים יודעים זאת ומנסים לקדם מוצרים התואמים את ערכי הצרכן שלהם. זה נהדר שכל כך הרבה אנשים ומותגים מפיצים את המסר הזה.

עם זאת, יש חיסרון אחד והוא "צביעה בירוק" ובמקור "Greenwashing" זוהי טקטיקת שיווק עוצמתית שבה חברות משתמשות בשפה או באריזה כדי לגרום לאנשים להאמין שהמוצר שלהן טוב לסביבה. במילים פשוטות, אלה יכולות להיות טענות כוזבות שאין להן הוכחה מדעית או שהן מלוות בטיעונים לא רלוונטיים. Greenwashing היא שיטה שיווקית לנתב את הצרכנים באופן המראה דבר אחד ומסיח את דעתם ממה שקורה.

למה הם עושים את זה?

חברות מקדמות ירוק או אפס פסולת כי זה "אופנתי", הן רוצות את הכסף שלך ומרגישות לחץ מצד לקוחות, עובדים, בעלי מניות, מה שגורם לחברות להגזים בשיטות הגרין ווש שלהן.

גרין ווש מגיע בצורות רבות. יצרנים וסוכנויות פרסום מפעילים מניפולציות על הצרכנים באמצעות תמונות כגון עלים, בעלי חיים או אריזות ירוקות. דרך נוספת היא על ידי הטעיית תוויות מוצר הטוענות שהמוצר שלהן "מוסמך" או "100% אורגני".

דוגמה לחברה שמשתמשת בגרין ווש היא "Seaworld", הטוענת שהם מייצגים סביבה מהנה, מרתקת ומעוררת עבור לווייתני הקטלן שהיא מחזיקה כאשר למעשה בעלי החיים השבויים מנהלים "חיים לא בריאים ומיואשים".

דוגמה נוספת היא "SC Johnson", אשר טוענת שבקבוק Windex Vinegar Ocean Plastic הוא הבקבוק הראשון לניקוי חלונות בעולם העשוי מ -100% פלסטיק ממוחזר מהאוקיינוס. האמת היא שהפלסטיק מגיע לבנקים של פלסטיק בהאיטי, בפיליפינים ובאינדונזיה, שם פלסטיק ממלא את היבשה ודולף לאוקיינוס,

מה לא בסדר בזה?

הסכנה של הגרינווש היא שהיא עלולה להטעות אנשים לנהוג בצורה בלתי מקיימת. אם חברה טוענת שהיא ידידותית לסביבה, מומלץ לקנות את המוצרים שלה. אם מדובר בטענות שווא סביבתיות , אז תרמת בטעות לפגיעה בסביבה על ידי תמיכה בחברה.

Greenwashing תופס מקום יקר במלחמה בבעיות סביבתיות כמו שינויי אקלים, זיהום האוקיינוס ​​בפלסטיק, זיהום אוויר והכחדות מינים.

מדוע עלינו לשים לב לכך?

לפעמים חברות משתמשות בגרין ווש בטעות בגלל חוסר הידע שלהן לגבי מה באמת מועיל לסביבה ומה לא. אבל, רוב החברות מודעות לנזק שהן גורמות לעולם.

אם חברות היו מקדישות פחות זמן בשיווק המוצרים שלהן כ"ידידותיים לסביבה" ומשקיעות יותר זמן, מאמץ ואנרגיה בייצור המוצרים שלהן עם חומרים חלופיים שיש להם טביעת רגל פחמנית נמוכה יותר מחומרים 'מסורתיים', הסביבה שלנו תהיה במצב טוב בהרבה.

כיצד אוכל להימנע מגרין ווש?

כדי להימנע מגרין ווש, חשוב לקבל מידע רקע על מוצרים לפני רכישתם. על ידי מחקר נקבל כמה שיותר מידע על מוצר לפני רכישתו, נבין מה כדאי ומה אסור לך לקנות.

דרך נוספת להימנע מליפול למלכודת הגרין ווש היא פשוט להפוך את המוצר שלך ולקרוא את התווית. אם טענה כלשהי נכונה, התווית צריכה להסביר כיצד היא עונה לטענות אלה.

לבסוף, הימנע ממוצרים שאומרים "ללא CFC" או "ללא פוספט" מכיוון שחומרים אלה אסורים לשימוש ממילא. לא נכון שמותגים יעמידו פנים שהם ירוקים כי זה טרנד. הם צריכים לנקוט צעדים משמעותיים כדי להפוך את המוצרים והפעולות שלהם לידידותיים יותר על פני כדור הארץ.

בעת הזו, ועם כל כך הרבה מותגים ברחבי העולם, ניתן לעשות הבדל עצום. איננו צריכים לבצע קפיצת מדרגה עצומה, להתחיל בקטן על ידי הסתכלות על טביעת הרגל הפחמנית שלך כמותג ולפעול לאט לאט ובעקביות כדי לצמצם אותה כמיטב יכולתך.

הקיימות צוברת תאוצה עצומה שכן רבים מכירים בצורך להילחם נגד שינויי אקלים. מותגים יודעים זאת ומנסים להוציא מוצרים התואמים את ערכי הצרכן שלהם. זה נהדר שכל כך הרבה אנשים ומותגים מפיצים את המסר הזה. 

ריפיל היא חנות online אפס פסולת | Zero Waste Store הראשונה בישראל

כל המותגים שלנו נבחרו בקפידה ומיוצרים על ידי חברות שתומכות בערכי הקיימות הסביבתית והחברתית.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותכם

קבלו הטבות ועדכונים ראשונים

הירשמו לניוזלטר

אנחנו לא שולחים הרבה מיילים  אבל אלו שכן שווים קריאה :) 

זה פשוט, כמה פרטים ונציג מאוד אנושי שלנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן