מיחזור כימי – הטרנד החדש של תעשיית הפלסטיק

הפלסטיק הפך לבעיה הרבה יותר גלויה בשנתיים האחרונות הודות לאיסור הכניסה שהטילה סין מ-2018 על 24 סוגי פסולת שונים.

הצעד הסיני אילץ את עיקר חומרי המיחזור העולמיים להישלח להטמנה, שריפה, אגירה על רציפים או שליחתם למדינות אחרות (טורקיה היא כיום מקבלת הפסולת המובילה של האיחוד האירופי). מונעת על ידי האיסור הסיני, כמו גם עליית החשש הציבורי, בריסל יצאה למלחמה נגד פסולת פלסטיק.

לפני שנתיים, האיחוד האירופי אסר על שימוש במוצרי פלסטיק חד פעמיים מסוימים, ולאחרונה השיקו תוכנית פעולה חדשה של כלכלה מעגלית במטרה להחליף את התבנית הלינארית של "קח-השתמש-זרוק" בעקרונות המעגליים של "הפחת, עשה שימוש חוזר ומחזר".

ויש גם הצעה של האיחוד האירופי להקים מס פלסטיק שיגבו ממשלות 80 סנט על כל ק"ג אריזות פלסטיק שאינן ממוחזרות.

בינתיים, תעשיית הפלסטיק לא יושבת בשקט. בתקופה האחרונה הם מנצלים את היתרונות של מיחזור כימי-תהליך המטפל בפסולת פלסטיק קשה למחזור על ידי הפשטתו לאבני הבניין הכימיות שלו.

וירג'יניה יאנסנס, מנכ"לית "Plastics Europe", התלוננה כי טכנולוגיות חדשות "חשופות לביקורות לעתים קרובות מבלי לתת זמן מספיק להוכיח את עצמן". "מדובר בטכנולוגיה מבטיחה מאוד שיכולה לשמש
משלימה למחזור מכני לפסולת שאינה ניתנת למיחזור", אמר אמנס מענף מחזור הפלסטיק באירופה. פאקט מרשת "באזל אקשן" הוא אחד מאלה שמטילים עין ביקורתית על הטכנולוגיה החדשה. לדבריו, מיחזור כימי, שנמצא עדיין בשלב הפיתוח, נראה "או שהוא עתיר אנרגיה להפליא בקצה הקדמי, או שיביא לשריפת חומר כדלק בקצה האחורי.

כך או כך, "אתה תעביר פגיון בלב סוגיית האקלים".הוא הטיל ספק האם אפשר אי פעם למחזר פלסטיק בצורה הגיונית כלכלית וסביבתית. "התעשייה נמצאת במגננה עכשיו ובצדק – הם נקראים בגלל משבר פסולת הפלסטיק ולכן הם פונים לספר המשחקים הישן – מנסים למצוא דרך אחרת למכור את מיתוס המיחזור, והם עושים זאת על ידי קידום מיחזור כימי".

מקור: Politico

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותכם

קבלו הטבות ועדכונים ראשונים

הירשמו לניוזלטר

אנחנו לא שולחים הרבה מיילים  אבל אלו שכן שווים קריאה :) 

זה פשוט, כמה פרטים ונציג מאוד אנושי שלנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן