חמשת ה R לצמצום טביעת הרגל הסביבתית שלי

המונח אפס פסולת הוא רחב יותר מצמצום כמויות האשפה אותה אני מייצרים, חמשת ה- R מייצגים את העקרונות המנחים. כפי שאנו יכולים להסיק בבירור, הדרך הראשונה לצמצם את ייצור הפסולת שלנו היא בעצם עבודה על הרגלי הצריכה שלנו. 

סרבו למוצר אם אינך זקוקים לו בהכרח, צמצמו את מה שצריך, בחרו בשימוש חוזר ככל שתוכלו, למחזר או לקמפסט רק כאשר אינכם יכולים להימנע מכך.

1. לסרב
לסרב למה בדיוק? יש כל כך הרבה דברים בחיי היום יום שלנו הניתנים לנו ואנחנו לא צריכים אותם. לדוגמה, יש מגוון עצום של פריטים חד פעמיים זולים לכל תחומי החיים, החל מסכיני גילוח ועד ניילון נצמד. למרבה המזל ניתן לסרב לאלה בקלות עם חלופות ידידותיות לסביבה אשר לא רק טובות יותר לכדור הארץ, אלא גם חוסכות כסף לטווח הארוך.
 
2. לצמצם
צמצום עוסק בלהיות מודע לגבי מה שאתם קונים. צרכנות מודעת גורמת לכם להעריך ולהפעיל שיקול דעת. יש לכך יתרונות כלכליים ורגשיים בנוסף ליתרון הסביבתי. לקריאה נוספת ע"ע מינימליזם. 
 
3. שימוש חוזר
ישנן שתי שיטות חשובות לשימוש חוזר, עשו זאת בעצמכם וקניית חלופות אקולוגיות. מרכיב חשוב של שימוש חוזר הוא גם תיקון,
 
4. למחזר
טיפ אחד שיהפוך את המיחזור ליעיל ציותר הוא להציב עמדת פחים צבעוניים כדי למיין את האשפה. אם אינכם יודעים כיצד למחזר פריט מסוים, אפשר להפנות את השאלה לרשות המקומית שלכם הם לרוב ידעו לכוון.
 
5. לקמפסט
אין כמו להפוך את שאריות המזון שלנו לאדמה עשירה שתשמח את העציצים והשתילים שלנו. נכון, אם גרים בדירה זה לא תמיד קל, אך בירור בקבוצה מקומית יכול להוביל אתכם לקומפוסטר שכונתי, ואם לא, תמיד תוכלו להקים אחד.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותכם

קבלו הטבות ועדכונים ראשונים

הירשמו לניוזלטר

אנחנו לא שולחים הרבה מיילים  אבל אלו שכן שווים קריאה :) 

זה פשוט, כמה פרטים ונציג מאוד אנושי שלנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן