על היגיינה נשית רב פעמית מכותנה אורגנית

תחבושות רב פעמיות, כפי שכולנו יודעות, הן בחירה אקולוגית, בריאותית וכלכלית שנשים עושות עבור עצמן, במטרה להשתחרר מעול התחבושות הרגילות. אבל, בשנים האחרונות, יחד עם הרבה מודעות מבורכת של היגיינה רב פעמית, צצות כמו פטריות אחרי הגשם, תחתוניות שאינן כלל נכללות בקטגוריות תחתוניות בריאות ואורגניות. למעשה, נמכרות תחתוניות בייצור סיני זול, עם בדים שנצבעו בכימיקלים, הייצור מזהם את הסביבה ובעיקר מתבצע סחר שאינו הוגן במדינות עולם שלישי. מה שהפתיע אותי בשיחה, שהרבה נשים שכביכול "עברו" לתחתוניות רב פעמיות מתוך כוונה חיובית, חוות דלקות, פטריות, וגרד ופשוט זונחות את הרעיון של היגיינה רב פעמית מבלי להבין שהן רכשו מוצר שמזיק להן.

אז מה כן נחפש בתחתוניות רב פעמיות?

1. הכי חשוב – אישור GOTS
מה למעשה עומד מאחוריו, כותנה אורגנית עם אישור גוטס הינה כותנה שעומדת בסטנדרטים מחמירים:
חומרי הגלם שלהם גדלים ללא כימיקלים הידועים כמזיקים לאדמה, לאדם ולבעלי החיים, אינם מהונדסים גנטית, ואינם כוללים חומרים הידועים או החשודים כאלרגנים, הצבעים חייבים להיות בטוחים לשימוש. צרכן מודע דורש מוצרים לא רק שלא פגעו באנשים אלא שלא פגעו בסביבה.
תעשיית הכותנה צורכת כמות גדולה של כימיקלים לתהליכי גימור הבד, אשר נפלטים בשפכים ומזהמים את הסביבה, יחד עם מתכות כבדות, שמני סיכה וחומרים מזהמים אחרים, בנוסף קיים חשש גדול מהמלחים הנפלטים, ומשמשים כמי השקייה בחקלאות ועלולים לפגוע בגידולים. בעקבות משבר הטקסטיל בארץ רבים מהמפעלים עוזבים את הארץ לטובת מדינות מתפתחות, הבעיה הסביבתית אינה נפתרת רק משנה מקום
(ושם גם ניתן להשתמש בכוח עבודה זול)

2. מוצר מוסרי
צרכנים רבים הבינו שהם מעדיפים לקנות מוצרים שלא יוצרו ע"י ילדים, ומוצרים שעבור הייצור שלהם שולם שכר רעב. כשאת קונה מוצר מבד אורגני מאושר את יודעת שגידול וייצור הבד נעשו בפיקוח על קריטריונים חברתיים שאינם כוללים ניצול של בני אדם.

3. חומרי צבע
העור נמצא במגע מתמיד עם חומרים רעילים שנמצאים בבד מתהליך הייצור, אצל – אלרגיות רובנו העור בהסתגלות מתמשכת של הגוף, שמחליש את הגוף, אבל אצל רובנו לא נדע ולא נקשר את זה לכימיקלים המצויים בבד, חלק מהאנשים יפתחו תגובה אלרגית, רוב האנשים ידעו לקשר את זה לבד, כמו שהרבה נשים
לא מקשרות את האלרגיה שיש להן לתחבושות חד פעמיות,
עד שהן שומעות על האפשרות ומפסיקות להשתמש במוצרים אלו ועוברות לחלופות ידידותיות לבריאות ולסביבה.

כותבת: אלונה ג'מילי, מייסדת "כותנה" – הגיינה נשית רב פעמית מכותנה אורגנית

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותכם

קבלו הטבות ועדכונים ראשונים

הירשמו לניוזלטר

אנחנו לא שולחים הרבה מיילים  אבל אלו שכן שווים קריאה :) 

זה פשוט, כמה פרטים ונציג מאוד אנושי שלנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן