לִשְׁאוֹף…להחזיק. לִנְשׁוֹף… התמקדו בנשימה. לנשום, למלא את כל הריאות. עכשיו, לנשוף, נשמע נהדר, נכון?
נשימה היא חלק חיוני בתרגול היוגה. למרבה הצער, פעולה זו והאופן בו אנו מתרגלים באופן כללי, עשוי להביא לגוף שלנו יותר נזק מאשר תועלת. מרבית היוגים אינם מודעים לכך שמזרני היוגה הקונבנציונאלים עשויים פוליוויניל כלורי (PVC). מה זה? במילים פשוטות, הן מבחינה סביבתית והן מבחינה בריאותית, אנו – ורבים אחרים – מחשיבים את ה- PVC כפלסטיק הצרכני הרעיל ביותר.
PVC הוא חומר נפוץ המשמש לייצור מזרני יוגה כי הוא זול, בעל אחיזה וגמישות. עם זאת, למרות המחיר הנמוך,  PVC לא שווה את זה – שכן אין דרך בטוחה ליצר את מזרנים האלה, להתאמן עליהם או להיפטר מהם.

      מה מכיל PVC?

מבחינה סביבתית, PVC הוא סיוט. PVC אינו ניתן למיחזור, וכאשר נשרף או קבור במטמנות הוא משחרר דיוקסין, מסרטן ידוע. רעלנים אחרים גם דולפים מ- PVC, כולל פאתלאטים הידועים כמשבשי המערכת האנדוקרינית. יתר על כן, על מנת להפוך PVC לעמיד יותר, מוסיפים לו גם מתכות כבדות. מה?! – מתכות כבדות!

למקרה ששכחתם את שיעורי הכימיה בתיכון, מתכות כבדות כוללות אלמנטים כמו ארסן, כספית וקדמיום. המתכת הכבדה הנפוצה ביותר הנמצאת במוצרי PVC. היא עופרת. כן, אותה עופרת שאומרים לנו במשך עשרות שנים. כי על הממשלות שלנו יש לאסור מוצרים ביתיים המכילים עופרת בגלל ההשפעות ההרסניות על הבריאות שלנו. חשיפה זו עלולה לגרום לכאבי ראש, סרטן, הפרעות נוירולוגיות ועוד שורה של בעיות בריאותיות אחרות.

PVC הוא סיוט סביבתי ובריאותי

אנו מתרגלים יוגה כדי להרגיש טוב – לטפל בגוף שלנו כדי להבטיח בריאות לטווח ארוך. אבל מה אם אנו עושים את כל זה כדי להרגיש טוב ולטפל בעצמנו, ובעצם מזרן יוגה קונבנציונאלי שם את הבריאות שלנו ואת הסביבה בסיכון? לפני שתבטלו את תרגול היוגה הבא שלכם ותוציאו את ברכת השמש מהחיים שלכם, יש לנו חדשות טובות בשבילך, יוגים! יש חלופות. כאשר מחפשים מזרן יוגה חדש, יש להיזהר מ-greenwash (פרסום מטעה המציג עצמו כירוק ובטוח אך אינו כך). PVC בטיחותי? PVC ידידותי לסביבה? לא לא. אל תיפלו על זה.


יצרנו רשימה של מזרני יוגה בריאים וידידותיים לסביבה, שאתם יכולים להרגיש טוב בקשר אליהם. המזרנים המפורטים להלן אינם מכילים PVC, והם בטוחים לכם ולסביבה. כאשר בוחרים מזרן חדש, היזהרו מגרין ווש. אין דבר כזה PVC ידידותי לסביבה, כמו שחברות יוגה רבות מציעות. לבריאות שלך, יש לבחור מזרני יוגה ללא PVC, ולגבי הסביבה, גם לחפש מזרנים הניתנים למחזור, שעשויים ממקורות ברי קיימא.

1. מזרן יוגה מכותנה:
מזרני יוגה מכותנה נעשים בעבודת יד על ידי אומנים מקומיים בהודו. הם עשויים 100% כותנה, מה שהופך אותם לרחיצים, ניתנים לתיקון ואקולוגיים – ללא PVC וללא לטקס. המרקם הארוג יוצר את האחיזה הנדרשת עבור התרגול. מזרן הכותנה סופג זיעה. נוסף על כל זה, בניגוד למזרני יוגה קונבנציונליים המחייבים מחטא לניקוי, את מזרן הכותנה ניתן לכבס במכונת לכביסה.

✓ עבודת יד
✓ ניתן לתיקון ✓ חומרים ברי קיימא ✓ בד אוורירי ✓ מתכלה ✓ תוצרת אתית ✓ ניתן לכבס במכונת כביסה Non-Latex ✓ Non-PVC

2. מזרן יוגה עשוי שעם:
מזרני יוגה אלה הם מגמה עולה ביוגה. מדוע? ובכן, השעם הוא חומר בר קיימא. השעם עבור מזרני יוגה אלה גדל בים התיכון והוא הקליפה החיצונית של עץ אלון השעם (שם מדעי Quercus Suber) : עץ השעם חי כ-150 שנים ובמהלך חייו הוא מייצר עד 15 שכבות שעם לקילוף. תכונה ידידותית לסביבה נוספת: תחתית המחצלת עשויה מגומי ממוחזר.

✓ בר קיימא ✓ מתכלה ✓ Non-Latex ✓ Non-PVC

3. מזרן יוגה עשוי גומי:

זהו המזרן הדומה ביותר למזרן יוגה קונבנציונאלי. אם אתם לא יודעים כבר, ישנם שני סוגים של גומי – טבעי וסינטטי.  בשל הביקוש הגדל בעולם של אופנה מהירה, גומי סינתטי שולט בשוק. גומי טבעי נקצר מעצי גומי, גומי טבעי הוא משאב מתחדש. מזרני יוגה מגומי טבעי מיוצרים בארצות הברית בהתאם לחוקים הסביבתיים בארה"ב הם אינם מכילים PVC, מה שהופך את המזרן הזה לירוק ולא רעיל.

✓ בר קיימא ✓ מתכלה  Non-PVC

בחירת מזרן יוגה מחומרים טבעיים ישפר את התרגול שלכם ויביא איתו יתרונות נוספים. בעת בחירת מזרן יוגה, יש לחפש מוצרים העשויים מחומרים  טבעיים וברי קיימא. יש קשר ברור בין היוגים לבין הסביבה – היוגה מבטאת תשומת לב וחמלה.

היום, העולם, הסביבה והטבע זקוקים לגיבורים אקולוגיים. ומנטרות יוגה המקיפות אהבה וחמלה לכל בעלי החיים, וכל הישויות,
אין זה פלא כי רבים המתרגלים יוגה מגלים חמלה כלפי הסביבה והסובבים אותם. בחירת מזרן יוגה טבעי היא דרך פשוטה פשוטו כמשמעו, ליצירת כדור ארץ בריא יותר.

קבלו הטבות ועדכונים ראשונים

הירשמו לניוזלטר

אנחנו לא שולחים הרבה מיילים  אבל אלו שכן שווים קריאה :) 

זה פשוט, כמה פרטים ונציג מאוד אנושי שלנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן