אז איך מתחילים אורח חיים אפס פסולת? חלק 2

 

אחרי שעברתם על הצעדים הראשונים לעבר אורח חיים אפס פסולת בחלק הראשון נמשיך לשלבים הבאים במסע.

 

השלב השלישי – מקצוענים – zero hero

בחירות צרכניות טובות יותר. אחד מסדרי העדיפויות הראשונים בתחום האפס פסולת הוא לקנות פחות. אבל שלב חשוב נוסף הוא לבחור טוב יותר. כשאפשר, העדיפו פריטי יד שנייה או פריטים ממוחזרים, לשימוש ארוך טווח וכאלה הניתנים לתיקון, תוצרת אתית וברת קיימא, תוצרת מקומית, נטולת רעלים, מוצרים שעשויים מחומרים ממוחזרים ו/או ניתנים למיחזור או להרכבה. 

הכינו בעצמכם. להכנה ביתית של מוצרים פשוטים במקום מוצרים ארוזים יש יתרונות רבים. זה חסכוני, בריא וידידותי לסביבה. אחד מהמוצרים הקלים ביותר הוא הכנת חומר ניקוי לכל מטרה – כוס חומץ לבן וכוס מים מעורבבים יחד בבקבוק ריסוס יחד עם כמה טיפות של שמנים אתריים לבחירתכם יוסיפו ניחוח ועוצמת חיטוי נוספת.


 

הפחיתו חשיפה  לרעלים. רבים מהשלבים הקודמים כרוכים כבר בצמצום חשיפה לרעלים קחו את זה צעד אחד קדימה על ידי
התמודדות ספציפית עם מקורות זיהום אחרים, כמו מיקרופלסטיק.

ישנם מקורות פלסטיק "נסתרים" או פחות מוכרים, רבים מהם תורמים לזיהום פלסטיק– ביגוד סינטטי, צמיגי מכוניות, בדלי סיגריות, צבע וכו'.

צמצמו את הצריכה של מקורות אלה על ידי ביצוע שינויים כגון כמו התקנת מסנן מיקרופלסטיק במכונת הכביסה, הימנעות מבגדים סינתטיים (כמו פוליאסטר, ניילון, וכו'), שימוש בתה בתפזורת, שימוש באבקת כביסה טבעית וחומרי ניקוי טבעיים למדיח כלים, שימוש בצבעים על בסיס מים.

שלב רביעי – משפיענים בקהילה

התחברו לקהילת אפס פסולת המקומית, הלאומית והבינלאומית. יש כל כך הרבה אנשים, ארגונים וקבוצות – בישראל ומחוצה לה – ללמוד, לקבל השראה, לשתף משאבים ולשמש דוגמאות מוחשיות לאפס פסולת בפעולה. 

השתתפות בארגון, תכנון ומדיניות אפס פסולת. התנדבו או ארגנו אירועי אפס פסולת, עודדו את מקום העבודה, בית הספר או העסק המקומי בקרבתכם להטמיע מודלים להפחתת פסולת, הקימו קומפוסטר קהילתי או ארגנו יריד אקולוגי והרצאה בנושא סביבה.

ולבסוף אבל לא פחות חשוב… המשיכו ללמוד ולהתפתח! אפס פסולת זה מסע, לכן היו מוכנים לאתגרים ולמידה מתמדת.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותכם

קבלו הטבות ועדכונים ראשונים

הירשמו לניוזלטר

אנחנו לא שולחים הרבה מיילים  אבל אלו שכן שווים קריאה :) 

זה פשוט, כמה פרטים ונציג מאוד אנושי שלנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן