משבר של נוחות: התאגידים מאחורי מגפת הפלסטיק

מוצרי צריכה מהירים (FMCG- Fast moving consumer goods) הם הכוח הבולט מאחורי המודל הכלכלי המניע את משבר זיהום הפלסטיק בעולם. משבר זיהום הפלסטיק הפך גלוי יותר ויותר בשנים האחרונות; תמונות מזעזעות של חיות בר חנוקות וערימות של פסולת פלסטיק בקהילות שלנו. ובמערכות האקולוגיות הגבירו את דאגת הציבור. עם זאת, אנשים עשויים להרגיש כי זה כמעט בלתי אפשרי להימנע מפסולת פלסטיק, גם כאשר עורכים קניות עבור צרכים בסיסיים כגון מזון.

בין אם אנחנו אוהבים זאת או לא, לאורח החיים הזה מחיר כבד ברחבי העולם – וערימות פלסטיק ממלאות את הפחים שלנו ואת המטמנות, הקהילות שלנו, הנהרות והאוקיינוסים. חברות גדולות מוכרות לצרכן "מוצרי צריכה מהירים". ארבעים אחוזים של כלל הפלסטיק נוצר בשנת 2015 לצרכי אריזה, השימוש הגדול ביותר של כל שווקי הפלסטיק. הקידום של מוצרים ממותגים – מזון, שתייה, קוסמטיקה וניקיון – באריזה חד-כיוונית,
הוא אחד הגורמים לייצור המוני, צריכת יתר וזה הגורם המשמעותי למשבר זיהום הפלסטיק.

בינינו, לא עדיף מזווה כזה?…
החיים שאחרי הפלסטיק

פוסטים נוספים

קוסמטיקה טבעית בהכנה ביתית

אי אפשר להתעלם מהעובדה שרכישת מוצרי היגיינה וקוסמטיקה מהווים אתגר באורח חיים הדוגל באפס פסולת.מצד אחד, רוב המוצרים האלו מגיעים באריזות פלסטיק, אשר לרוב אינן

איך להתמודד עם חרדה אקולוגית?

*הערה חשובה – אין לראות במאמר זה המלצה רפואית מכל סוג שהוא, באם חוויתם תסמינים של חרדה מומלץ לפנות לייעוץ וטיפול מקצועי. בכל הנוגע לשינויי

על מינימליזם וגמילה מחפצים

הימים בהם דחפתי עוד ועוד בגדים לארון שלי נעלמו מחיי כליל. אבל לא בלי עבודה קשה ותרגול הרגלי צריכה חדשים.פסקת פלאשבק. אני סטודנטית צעירה הצועדת

מתנות מינימליסטיות

כמינימליסטית- אני אוהבת להישאר עם מעט חפצים. אני מפנה מקום פיזי, כדי לתת מקום לדברים החשובים לי באמת, הדברים שאינם חומריים. ובכך אני גם מצמצמת צריכה כדי לשמור על הסביבה. כל זה טוב ויפה בתיאוריה, אבל כעת באתי לדון בסוגיה מורכבת יותר- מתנת יום הולדת למינימליסט. אף אחד לא יודע מה לקנות לנו לימי הולדת או איך לשמח אותנו.

הצטרפו לקהילה שלנו!

זה קל: כל מה שאנחנו צריכים זה כמה פרטים ואת אהבתך הנצחית ❤️

דילוג לתוכן