החתונה הסביבתית שלי

אנחנו מהופנטים, מרוגשים, מפנטזים ומדמיינים את היום בו נוכל להכריז לעולם "איי דו" ולהתחיל חיים עם בן הזוג המושלם. חודשים לפני האירוע המיוחל, אנו מוצאים עצמינו גוללים בפינטרסט עד אור השחר כדי למצוא טרנדים שווים, מתרוצצים בין צלמים, די'גייז, קייטרינג ומעצבים – הרגשות גואים והלחץ עולה לספק את ציפיות המשפחה והחברים בתכנון אירוע בלתי נשכח.

בכל העומס הזה, קל לנו לאבד את המודעות הסביבתית שלנו, ולשכוח שלאופן תכנון וביצוע האירוע שלנו יש השפעות משמעותיות על הטבע. החל ממסיבות הרווקים המלוות בקניית אין סוף אביזרים, צעצועים וקישוטים שאין להם שימוש חוזר ושרובם עשויים מחומרים בלתי מתכלים, ועד ליום האירוע עצמו – שמושקעים בו אין סוף משאבים ואנרגיה עבור חוויה מרגשת אך חד פעמית. בכך, אנו מוצאים את עצמינו ביום החשוב בחיינו, אחראים ליצור זבל מיותר שמעמיס על הסביבה, עבור כמה שעות של אופוריה.

על כן, לצד הטרנדים החמים והמתחדשים בעולם החתונות, טרנד חדש ומרענן הוא חתונות ידידותיות לסביבה, או חתונת זירו וויסט. הכוונה היא לחגיגת אהבה ששמה במרכז את השמירה על הסביבה ואת הקיימות.
אל תטעו, חתונת זירו וויסט יכולה להיות מושקעת ומרהיבה, ולא בהכרח מדובר בחתונה מצומצמת או חברתית (בה האורחים מביאים את המזון או מסייעים בביצוע האירוע). אלא, מה שמייחד חתונות מסוג זה הוא שכל תכנון או שיקול – החל מבחירת המקום ועד לבחירת האלמנטים העיצוביים, המזון, הצילום והתוספות השונות נעשה מתוך אג'נדה של מינימום פסולת ושמירה על הסביבה.

לכן, לאלו החשים קריאה בליבם ליצור אירוע מרגש ואקו-פרנדלי, הכנו לכם מדריך קצר וראשוני שייתן לכם השראה כיצד להפוך את החתונה שלכם לחתונת זירו וויסט בפשטות והרבה יצירתיות!

הזמנות
על אף המהפכה הדיגיטלית רובינו עדיין משתמשים בהזמנות סטנדרטיות המודפסות על נייר, על אף שקל ונגיש יותר לשלוח הזמנות אונליין. אלו עדיפות על הדפסת צבע על נייר, קודם כל בגלל הורדת עלויות ההדפסה, אך חשוב מכך, החומרים בצבע מזהמים את הסביבה ולניירות מסוג זה לוקח זמן רב להתכלות. אבל אם לסבתא אין וואצאפ, העדיפו תמיד נייר ממוחזר שמתכלה מהר יותר, או אולי חומרים אחרים לגמרי. למשל, לוח עץ, תחתיות של כוסות, חלוקי נחל מקושטים ואפילו אריחים. זכרו תמיד שלחומרים שיש בהם שימוש חוזר יש ערך סביבתי גבוה יותר, ועם קצת יצירתיות ההזמנה שלכם יכולה גם להפוך למתנה מרגשת לקרובים, שתישאר לאורך זמן.

פרחים
פרחים קנויים הפכו לסטנדרט בעיצוב חתונה, והם באמת יכולים להיות תוספת מרהיבה לאירוע. אך האם אי פעם עצרתם לחשוב כמה פסולת מיוצרת בדרך לזר המושלם? למשל, האם ידעתם שכ- 80 אחוזים מכל הוורדים הקנויים מגיעים מדרום אמריקה או דרום אפריקה? מלבד העובדה שהם זקוקים להמון מים כדי לשגשג, ולהדברה כבדה נגד מזיקים, עצם השינוע שלהם למדינות שונות במיכלים שומרי קור, פולט לסביבה אלפי
טונות של פחמן דו חמצני (ביג נו נו!).

פרחים בגידול מקומי הם אמנם אלטרנטיבה מסוימת לפרחים מיובאים, אך גם לגביהם חשוב לבדוק את תנאי הגידול: האם הם מיוצרים בחממה עם אור מלאכותי שפולטת פחמן דו חמצני לסביבה? האם הם עוברים הדברה הפולטת גזים רעילים? אל תתביישו לברר כיצד הפרחים אותם אתם קונים מיוצרים. העדיפו תמיד גידול מקומי של זני פרחים הדורשים מינימום אנרגיה, למשל פרחים עונתיים שצומחים באופן טבעי.

ויותר טוב, הנה שני טיפים חמודים:
שילוב של פרחי בר (לא מוגנים), של שיבולי חיטה ושל דרדרים סגולים (בקיץ), אצטרובלים, עשבי מרפא שצומחים בבר או כל מה שנמצא בשפע בטבע ובעונה ייתן אפקט טבעי, כפרי ונעים לחתונה שלכם. צאו החוצה ופיתחו עיניכם לשפע המקומי, וראו מה יש לטבע להציע בזמן המיוחד שלכם. כמובן, שימו לב שאתם מלקטים בכמות שפויה, גוזמים ולא תולשים, ושמים את הזרים באריזות נייר\בקבוקי זכוכית ממוחזרים או כל חומר אחר מתכלה\יד שנייה. לאוהבות המלאכה תוכלו להכין זר פרחים מבד, או מחומר ממוחזר אחר וליצור עיצובים
מהממים שיישארו לאורך זמן.

טיפ נוסף – זרעו חודשיים מראש פרחים מקומיים (זרעים אורגנים לא מיובאים) במיכלי שתילה רב פעמיים (בכוסות, בקופסאות עץ ממוחזרות, או אפילו בנעליים ישנות!). הניצנים שיצמחו ילוו את ההתרגשות הגואה שלכם וכאשר יפרחו תוכלו לפזר אותם בין השולחנות או להעניק אותם כשי לאורחים.

היו יצירתיים, תחקרו, העזו להתפרע עם הרעיונות שלכם, ותזכו למבטי פליאה מהאורחים, ולתחושת סיפוק מהעובדה שביום הכל כך משמעותי שלכם חשבתם ודאגתם גם לטבע, ולא רק לעצמכם!

שמלה
אין צורך להכביר במילים, הרי ברור שבראיית הזירו וויסט שמלה יד שניה עדיפה על שמלה חדשה.
קודם כל בגלל המחיר שיכול להגיע לעשרות אלפי שקלים על השכרה (!) של שמלה חדשה. אך יותר מכך, עדיף תמיד לבחור שמלה מחומרים אורגניים כמו כותנה
(שבכנות, גם הרבה יותר נעימה לגוף, במיוחד בריקודים!) מאשר שמלות שעשויות מחומרים לא מתכלים כגון ניילון, פוליאסטר,
נצנצים או חרוזי פלסטיק. המלצתנו – החליפי את הקצפות המנצנצות ברקמת כותנה או בדים אורגניים נושמים ונעימים,
והרי לך – שמלה במחיר נגיש שתעטוף אותך ואת הסביבה באהבה!

כמו כן, בסחף הטבעי אחרי הטרנדים עצרי ותחשבי למשל, האם את באמת צריכה שתי שמלות כלה? אחת לריקודים ואחת לקבלת פנים? אולי בחירת שמלה נוחה ונעימה תספק את שני הצרכים שלך? ומה לגבי שמלת "טראש" לצילומים משעשעים? לטעמינו, הרגל מיותר שגם לא מכבד את יצרני השמלה וגם לא את הסביבה (בקיצור – וותרי!) כמובן שכל הכתוב
רלוונטי גם לחליפת החתן!

אוכל
חתונה שתכיל כמה שפחות מוצרים מן החי היא סביבתית יותר והסיבות לכך ברורות. בנוסף,
כאשר אתם רוכשים חומרי גלם מגידול מקומי, אורגני, אתם תומכים במגדלים ובחקלאים מקומיים וכמובן בסביבה. בנוסף, אם אתם רוצים חתונה אקולוגית למהדרין, שחררו מנחשי גומי וממתקים באריזות פלסטיק. האריזות יתקעו לנצח בים והנחשים יתקעו לנצח בעורקים.

וכיצד כדאי להגיש את האוכל? כמובן בכלים רב פעמיים ואם אפשר, ביצור מקומי. תוכלו למשל לחבור לסטודיו לקרמיקה שאתם אוהבים ולהשאיל מהם כלים, וליצור שיתופי פעולה מרגשים וחברתיים. כמו כן, כשאתם מגישים משקאות וותרו לחלוטין על הפלסטיק לטובת זכוכית או חומר טבעי ומתכלה אחר וכמובן, אל תהיו קשים עם הסביבה: הימנעו בשימוש בקשיות פלסטיק להן השפעות הרסניות על הסביבה, והשתמשו
בקשיות רב פעמיות מבמבוק זכוכית או נירוסטה או קשיות מחומר טבעי ומתכלה מחיטה או קנה סוכר.

לסיכום, כאשר אתם הופכים את הקיימות לנושא החתונה שלכם, אתם יוצרים מצב של ווין ווין! אתם נכנסים למגרש משחקים ענק עבור היצירתיות שלכם, עם אין סוף רעיונות מקוריים ומרגשים ליצירה ותכנון אירוע מהחלומות. ותוך כדי, אתם מפעילים אחריות סביבתית, ושומרים על הבית שבו יום אחד תקימו משפחה. מרגש!

מקווים שעזרנו להעיר את הניצוץ, ומעכשיו המושכות בידיים שלכם!
יש לכם רעיונות נוספים? התחתנתם זירו וויסט? שתפו אותנו!,

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותכם

קבלו הטבות ועדכונים ראשונים

הירשמו לניוזלטר

אנחנו לא שולחים הרבה מיילים  אבל אלו שכן שווים קריאה :) 

זה פשוט, כמה פרטים ונציג מאוד אנושי שלנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן